Odjel za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) organizira okrugli stol pod nazivom „Mala tržišta, velike priče – filmska industrija u malim europskim zemljama“, koji će se održati u sklopu Zagreb Film Festivala 11. studenog 2025. u prostoru scene F22 Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Događanje će okupiti stručnjake, istraživače i predstavnike audiovizualnog sektora iz Danske i Hrvatske u raspravi o aktualnom stanju, izazovima i mogućnostima razvoja filmske industrije na malim europskim tržištima. 

Okrugli stol predstavit će ključne rezultate CresCine istraživanja provedenog u okviru projekta Obzor Europa (2023. – 2026.), s posebnim naglaskom na komparativne uvide iz Hrvatske i Danske. Istraživači, donositelji javnih politika i filmski profesionalci govorit će o načinima povećanja međunarodne konkurentnosti filmske industrije u malim zemljama Europske unije. 

Događanje je organizirano u partnerstvu sa Zagreb Film Festivalom i Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu, a dio je programa Industrija ZFF-a koji služi kao platforma za edukaciju i umrežavanje filmskih stručnjaka u regiji. 

Sudionici okruglog stola su Jakob Isak Nielsen, Lars Bjørn Hansen, Chris Marcich i Martina Petrović, a događaj moderira Jaka Primorac.

Na okrugli stol možete se prijaviti putem obrasca.

Jakob Isak Nielsen izvanredni je profesor na Odsjeku za medijske studije i novinarstvo Sveučilišta u Aarhusu, gdje je također obnašao dužnost pročelnika od 2014. do 2019. godine. Njegovo se istraživanje usredotočuje na proučavanje filmske i medijske industrije, medijsku produkciju te audiovizualnu estetiku. Autor je više od 100 znanstvenih članaka iz tih područja. Također je suautor knjige ‘Serijalnost u eri streaminga’ (Seriality in the Streaming Era, Routledge, 2025), autor studije ‘Pokret kamere u narativnom filmu’ (Camera Movement in Narrative Cinema, doktorska disertacija, 2007) te suurednik i suradnik u knjigama o američkim dramskim serijama ‘Televizija za napredne gledatelje’ (Fjernsyn for viderekomne, 2011) te o transnacionalnim serijskim fenomenima u eri streaminga ‘Streaming za napredne gledatelje’ (Streaming for viderekomne, 2020). Njegovi nedavni istraživački projekti uključuju CresCine – Povećanje međunarodne konkurentnosti filmske industrije na malim europskim tržištima (Obzor Europa, 2023.–2026.), ScreenME – Poduzetništvo u području audiovizualnih medija (Screen Media Entrepreneurship, Obzor Europa, 2019. – 2023.) te What Makes Danish TV Drama Series Travel? (Danski nezavisni istraživački fond, 2014.–2018.).
Lars Bjørn Hansen danski je filmski producent i iskusni medijski menadžer s gotovo četiri desetljeća iskustva u nordijskoj filmskoj industriji. Trenutno je glavni direktor u SF Studios Production ApS, gdje je odigrao ključnu ulogu u oblikovanju poslovanja SF Studiosa u Danskoj i Norveškoj. Također je predsjednik upravnog odbora Motion Blur (Norveška) te je ranije obnašao dužnost Country Managera za SF Studios Norveška. Prije nego što je preuzeo vodstvo SF Studios Productiona, Hansen je obnašao vodeće funkcije unutar SF Filma i SF Studiosa, doprinoseći njihovu strateškom razvoju i međunarodnim partnerstvima s velikim studijima poput Twentieth Century Foxa, Warner Brosa i MGM-a. Njegova karijera obuhvaća i visoke financijske i operativne pozicije u Netdoktor Groupu, TDC Cable TV-u (YouSee) i Nordisk Film Groupu, gdje je imao ključnu ulogu u uspješnim poslovnim preokretima i integracijama kompanija.

Chris Marcich je imenovan ravnateljem Hrvatskog audiovizualnog centra 1. svibnja 2019. godine. U prosincu 2023. izabran je za predsjednika Udruženja ravnatelja europskih filmskih agencija (EFAD). Također obnaša dužnost predsjednika Upravnog odbora AGICOA-e, međunarodne organizacije za kolektivno upravljanje pravima koja zastupa određena prava producenata. Kao ravnatelj Centra, Chris zastupa i djeluje u ime Centra te, zajedno s timom stručnjaka, organizira i vodi njegove aktivnosti. Primarna misija Centra, u najširem smislu, jest podržavati i promicati hrvatski filmski i audiovizualni sektor. Centar također provodi program poticaja povrata novca poznat pod nazivom „snimanje u Hrvatskoj“, u njemu se nalazi Ured MEDIA-e za Hrvatsku, a predstavlja i Hrvatsku u programu Eurimages. Chris je prethodno bio predsjednik europskog ureda Udruženja filmske industrije (Motion Picture Association) u Bruxellesu, od 1995. do 2016. godine. Od 1985. do 1995. Chris je obnašao različite dužnosti u području politika i pregovora u Uredu američkog trgovinskog predstavnika (USTR), uključujući i dužnost pomoćnika USTR-a za Europu, Bliski istok i Afriku.

Martina Petrović posjeduje diplomu iz međunarodnih odnosa (glavni smjer) i psihologije (podsmjer). Profesionalnu karijeru započela je u Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, u Upravi za međunarodnu kulturnu suradnju, gdje je bila odgovorna za međunarodnu kulturnu razmjenu te za promociju hrvatskoga filma na festivalima poput Berlinalea i Cannesa. Od 2008. godine aktivno je sudjelovala u osnivanju Hrvatskog audiovizualnog centra, gdje je nastavila djelovati i nakon što ju je Europska komisija imenovala voditeljicom Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske. Inicijatorica je europske inkluzivne platforme za edukaciju i koprodukciju Let’s Pitch Some Shorts!, namijenjene novim autorima i producentima kratkometražnih filmova, te osnivačica Series Rough Pitch – The Balkan Way, danas prepoznatog regionalnog središta za razvoj TV serija i industrijsko povezivanje. Također je pokrenula prvu strukovnu konferenciju u ovom dijelu srednje i istočne Europe kojom je obilježeno deset godina hrvatskog sudjelovanja u potprogramu Kreativna Europa MEDIA, okupivši vodeće žene iz europskog AV sektora na ovom važnom događanju. Dobitnica je prve nagrade Albert Kapović (2010.) za izniman doprinos internacionalizaciji hrvatskog filma, a nedavno je postala članica Upravnog odbora Europske mreže žena u AV sektoru (EWA Network). Martina i dalje aktivno mentorira mlade filmske profesionalce te savjetuje europske AV tvrtke kroz različite organizacijske suradnje i profesionalne mreže.

Jaka Primorac radi kao znanstvena savjetnica na Odjelu za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) u Zagrebu, Hrvatska. Doktorirala je sociologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2010. godine. Njeni znanstveni interesi presijecaju područja sociologije kulture, sociologije medija i komunikacija te sociologije rada. Sudjelovala je kao voditeljica i suradnica na domaćim i međunarodnim znanstvenim i stručnim projektima, a trenutačno je voditeljica IRMO dionice Obzor Europa projekta ‘Povećanje međunarodne konkurentnosti filmske industrije na malim europskim tržištima’ (CresCine) (2023.-2026.), te suradnica na IRMO NextGeneration projektu ‘Interdisciplinarna istraživanja kulturnih i medijskih politika i praksi: razvojni i demokratski potencijali’ (CULTMED) (2023.-2027.), i na IRMO HRZZ projektu ‘Digitalni podatci, infrastrukture i razvoj’ (DEVELOPER). Od 2016-2018.godine bila je članica Umjetničkog vijeća Hrvatskog audiovizualnog centra. Objavljuje u međunarodnim i domaćim znanstvenim časopisima kao što su Cultural TrendsInternational Journal for Cultural Policy, Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research (FQS) i dr. Recentni naslovi uključuju autorsku knjigu ‘Od projekta do projekta: Rad i zaposlenost u kulturnom sektoru’ (BLOK, 2021) te uredničku monografiju ‘Digital Transformation and Cultural Policies in Europe’ (s Ole Marius Hyllandom, Routledge, 2024).
Share: