184

Autori: Svjetlana Kopčinović, Mario Kovač, Branko Banković i Damir Demonja

Časopis: Nova prisutnost – Časopis za intelektualna i duhovna pitanja, Vol. XXII, br. 2, 2024., str. 377-394

Izdavač: Kršćanski akademski krug iz Zagreba

Godina: 2024.

ISSN 1334-2312 (tisak)

ISSN 1848-8676 (online)

DOI: https://doi.org/10.31192/np.22.2.9

Sažetak

Aktivnosti izvedbenih umjetnosti dramskog i plesnog izražavanja s osobama s invaliditetom, točnije s osobama s intelektualnim teškoćama, kao posebno osjetljivom i marginaliziranom skupinom ljudi, u Republici Hrvatskoj intenziviraju se posljednjih godina. Međutim, ova tema nedovoljno je bila odgovarajuće znanstveno i stručno istraživana. U ovome radu pokazat će se kako izvedbene umjetnosti dramskog i plesnog izražavanja iskoristiti u edukacijsko- rehabilitacijskoj praksi, odnosno u osnaživanju osoba s intelektualnim teškoćama u polju razvoja samosvijesti i samozastupanja te u poticanju umjetnika za suradnju s osobama s intelektualnim teškoćama u stvaranju umjetničkog djela. Doprinos ostvarivanju ovih ciljeva prikazat će se kroz neposredno iskustvo uključivanja osoba s intelektualnim teškoćama u izvedbene umjetnosti, u proces stvaranja i javnog predstavljanja dva glazbeno-scenska kolaža. Namjera je ovoga rada dati doprinos preusmjeravanju navedenih aktivnosti iz područja socijalne skrbi i povremenih društvenih projekata pojedinaca i nevladinih udruga u ona umjetnosti i kulture. To je važno zbog razumijevanja, prihvaćanja, podrške i implementiranja načela inkluzije u svakodnevnom životu osoba s intelektualnim teškoćama i svih onih s njima povezanih u interakciji na bilo koji način i u bilo kojem opsegu i intenzitetu.

Ključne riječi: edukacijsko-rehabilitacijska praksa; inkluzija; intelektualne teškoće; izvedbene umjetnosti; kreativnost; osnaživanje; Republika Hrvatska

Share:
Skip to content