18. Nabava
18.1. Pravila i načela javne nabave
Članak 10. Općih uvjeta Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava koji se financiraju iz programa „konkurentnost i kohezija“ u financijskom razdoblju 2021. – 2027. definira „Pripremanje plana nabave“.
Javni naručitelji obveznici su odredbi Zakona o javnoj nabavi, a naručitelji koji nisu javni (NOJN) trebaju poštivati odredbe Priloga II Ugovora, odnosno Postupke nabave za osobe koje nisu obveznici Zakona o javnoj nabavi.
Pri tom je obavezna primjena sedam načela:
- načelo racionalnog i efikasnog trošenja javnih sredstava
- načelo slobodnog kretanja roba i usluga te načelo slobode poslovnog nastana
- načelo nediskriminacije i jednakog tretmana
- načelo transparentnosti
- načelo uzajamnog priznavanja
- načelo razmjernosti i
- načelo izbjegavanja sukoba interesa.
NOJN ne smije umjetno dijeliti predmet nabave odnosno procijenjenu vrijednost roba, usluga i radova s ciljem izbjegavanja primjene Priloga II ili odgovarajućeg složenijeg postupka nabave.
18.2. Plan nabave
Prema navedenom članku 10. Općih uvjeta (Pripremanje plana nabave), Korisnik/partner treba PT2 dostaviti projektni Plan nabave u roku od 20 radnih dana od stupanja Ugovora na snagu.
Plana nabave mora biti usklađen s planom nabave koji je prema propisima Republike Hrvatske obvezan izraditi obveznik Zakona o javnoj nabavi, koji se dostavlja uz plan nabave.
Plan nabave mora sadržavati sve nabave u okviru projekta čija je vrijednost jednaka ili veća od 26.540,00 eur za robe/usluge odnosno za radove čija je vrijednost jednaka ili veća od 66.360,00 eur.
Ako su predviđene nabave za robe/usluge manje od 26.540,00 eur odnosno za radove manje od 66.360,00 eur u Plan nabave treba upisati sve nabave koje se odnose na prihvatljive troškove projekata na način da se, kada se radi o jednom predmetu nabave, ne odvajaju stavke prihvatljivih i neprihvatljivih troškova jer je riječ o međusobno ovisnim troškovima zbog kojih se predmet nabave razmatra kao cjelina.
18.3. Vrste postupka nabave
Nabava se vrši na jedan od slijedećih načina, ovisno o procijenjenoj vrijednosti nabave robe, usluge ili radova:
DIREKTNA POGODBA
Nabava se vrši direktnom pogodbom (NOJN nabavlja od gospodarskog subjekta po vlastitom izboru vodeći računa i o svojim internim procedurama) ukoliko je procijenjena vrijednost nabave robe/usluge do 26.540,00 eur odnosno za radove do 66.360,00 eur.
Ova vrsta postupka koristi se i u slijedećim slučajevima:
- kada nije dostavljena niti jedna ponuda ili niti jedna pravilna, prihvatljiva ni prikladna ponuda u provedenom javnom nadmetanju uz uvjet da se početni uvjeti ugovora u novom postupku bitno ne mijenjaju;
- u iznimnim, obrazloženim slučajevima, kada je potreba za žurnim postupanjem nastala zbog okolnosti koje NOJN nije mogao predvidjeti, izbjeći ili otkloniti, a nisu posljedica njegova djelovanja i/ili propuštanja te se odnose na potrebu očuvanja ljudskog života i zdravlja, imovine ili sprečavanje daljnje štete na imovini povezanoj s ugovorom;
- kada je zbog tehničkih ili umjetničkih razloga ili razloga povezanih sa zaštitom isključivih prava, predmet nabave isključivo vezan uz određeni gospodarski subjekt koji ga jedini može izvršiti;
- za dodatne radove, robu ili usluge čija ukupna vrijednost ne smije prijeći 50% vrijednosti osnovnog ugovora o nabavi tijekom njegova trajanja, koji nisu bili uključeni u prvotnu nabavu, ali su zbog nepredviđenih okolnosti postali nužni za isporučivanje radova, robe ili usluga opisanih u njima, pod uvjetom da se ugovor sklopi s gospodarskim subjektom koji izvršava osnovni ugovor o nabavi te: – kada takve dodatne radove, robu ili usluge nije moguće tehnički ili ekonomski odvojiti od osnovnog ugovora bez znatnih poteškoća za projektnog partnera, ili – kada su takvi radovi, roba ili usluge, iako odvojivi od izvršenja osnovnog ugovora, nužno potrebni za njegov dovršetak, pod uvjetom da osnovni postupak nije proveden direktnom pogodbom vodeći računa da se pri sklapanju dodatka ugovoru jedinične cijene iz osnovnog ugovora ne smiju povećavati;
- za nabavu robe ili usluga po posebno povoljnim uvjetima, bilo od dobavljača koji je trajno obustavio poslovne djelatnosti ili likvidatora u okviru postupka insolventnosti, nagodbe s vjerovnicima ili sličnog postupka prema nacionalnim zakonima ili propisima.
pri čemu NOJN treba obrazložiti i dokazati postojanje navedenih okolnosti. NOJN treba dostaviti dokumentaciju kojom dokazuje postojanje okolnosti za primjenu direktne pogodbe Posredničkom tijelu razine 2 kao dio dokumentacije nabave.
JAVNO NADMETANJE
NOJN provodi postupak javnog nadmetanja ako ukupna procijenjena vrijednost nabave:
- za robe i usluge iznosi 26.540,00 eur ili više odnosno
- za radove 66.360,00 eur ili više,
pri čemu obvezno mora objaviti Obavijest o nadmetanju i Dokumentaciju za nadmetanje na portalu informacijskog sustava.
Postupak javnog nadmetanja započinje objavljivanjem Obavijesti o nadmetanju i Dokumentacije za nadmetanje na stranici https://eufondovi.gov.hr/pozivi/.

*ukupna procijenjena vrijednost nabave je ona prikazana u proračunu ugovora!
Pragovi navedeni u dokumentu odnose se na ukupne procijenjene vrijednosti predmeta nabave izražene bez PDV-a.