Na mrežnoj stranici platEU projekta objavljen je šesti platEU osvrt ‘Revizija Amazonove kupnje Metro-Goldwyn Mayera – početak obračuna s tehnološkim divovima?’ autora Paška Bilića i Benjamina Birkinbinea. Štetne ekonomske, političke, društvene i kulturne prakse poslovnih modela platformi privlače veliku pozornost u akademskim i policy raspravama. Iako ne postoji jasan način na koji se mogu regulirati, najveće kompanije nastavljaju s rastom svoga poslovanja kako bi iskoristile ekonomiju razmjera i mrežne učinke. U šestom platEU osvrtu autori raspravljaju o Amazonovoj kupnji MGM-a za 8,45 milijardi američkih dolara i o posljedicama koje ta kupnja može imati na regulaciju platformi u SAD i EU.
O autorima:
Paško Bilić doktorirao je sociologiju 2013. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Bio je međunarodni gostujući istraživač (eng. International Visiting Research Fellow) Instituta za napredne studije Sveučilišta Westminster u Londonu, gostujući istraživač na Sveučilištu u Bremenu, Bilgi sveučilištu u Istanbulu i gostujući istraživač doktorand (eng. Doctoral Research Fellow) na Sveučilištu Alberta u Edmontonu u Kanadi. Svoje je znanstvene interese razvijao od online suradničkih kultura do političkih i ekonomskih dimenzija platformi i digitalnih monopola. Objavljuje znanstvene radove o temama kao što su digitalni kapitalizam, politička ekonomija digitalnih vijesti, internetska kultura i medijska regulacija. Autor je knjige (zajedno s Tonijem Prugom i Mislavom Žitkom) pod naslovom The Political Economy of Digital Monopolies: Contradictions and Alternatives to Data Commodification (u tisku za Bristol University Press, 2021) te monografije Sociologija medija: rutine, tehnologija i moć (Jesenski i Turk, 2020). Urednik je knjige (zajedno s Jakom Primorac i Bjarki Valtyssonom) Technologies of Labour and the Politics of Contradiction (Palgrave Macmillan, 2018). Njegova su istraživanja objavljena u časopisima kao što su Društvena istraživanja, Revija za sociologiju i Medijske studije te međunarodnim časopisima kao što su Internet Histories, Javnost – The Public, Political Economy of Communication, tripleC: Communication, Capitalism & Critique, New Media & Society, European Journal ofCommunication, Big Data & Society i Interactions: Studies in Communication and Culture. Zamjenik je koordinatora Istraživačke mreže 18: sociologija medija i komunikacijskih istraživanja Europske sociološke asocijacije (ESA) te član predsjedništva Hrvatskog sociološkog društva (HSD). Trenutno je angažiran u različitim ulogama u projektima kojima se istražuje medijska pismenost (financira Europski socijalni fond), medijski pluralizam (financira Europska komisija), platforme i audiovizualne industrije (financirano iz programa Erasmus+) te društvenu otpornost tijekom pandemije i nakon nje (financira Hrvatska zaklada za znanost).
Benjamin Birkinbine je direktor diplomskih studija i izvanredni profesor medijskih studija na Reynolds School of Journalism i Centru za napredne medijske studije na Sveučilištu Nevada, Reno. Također je potpredsjednik Sekcije za političku ekonomiju Međunarodnog udruženja za istraživanje medija i komunikacija (IAMCR). Njegovi istraživački interesi usmjereni su na političku ekonomiju komunikacija, sa posebnim naglaskom na istraživanja slobodnog softvera i softvera otvorenog koda te na istraživanja digitalnih zajedničkih dobara. Autor je monografije Incorporating the Digital Commons (University of Westminster Press, 2020.) i suurednik knjige Global Media Giants (Routledge, 2017.). Objavljuje u međunarodnim znanstvenim časopisima poput Media, Culture & Society, International Journal of Communication, Political Economy of Communication, Peer Production i sl.