ilustracija

Trajanje projekta: 10/2022. – 10/2025.

Naručitelj: HORIZON-RIA (CL2-2021-DEMOCRACY-01), Europska komisija

Koordinator projekta: Sveučilište Island (UI) Reykjavik

Projektni partneri:

  • Institut za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) Zagreb
  • Institut za međunarodne odnose (IIR) Prag
  • Sveučilište u Ljubljani
  • Autonomno sveučilište Madrid (UAM)
  • Transeuropska asocijacija za proučavanje politika (TEPSA) Brisel
  • Sveučilište Oslo (UiO)
  • Jagelonsko sveučilište Krakov
  • Scuola Normale Superiore (SNS) Pisa
  • Novo bugarsko sveučilište (NBU) Sofija
  • Istituto Affari Internazionali (iai) Rim

Voditelj IRMO tima: Dr. sc. Hrvoje Butković

Glavni je cilj projekta stvoriti teorijski i empirijski utemeljenu viziju budućnosti liberalno-demokratskih institucija; analizirati značenje liberalne demokracije u 21. stoljeću; te razviti preporuke, alate i metodologiju za ponovno uspostavljanje legitimiteta i učinkovitosti liberalne demokracije.

Projekt se bavi implikacijama politike post-istine za budućnost liberalne demokracije u Europi. Iako politika post-istine predstavlja egzistencijalnu prijetnju liberalnoj demokraciji, ona ne mora značiti početak njezinog kraja. Postoje značajni izgledi za ublažavanje učinaka ovog fenomena, a izričita je ambicija istraživačkog projekta pridonijeti tom ublažavanju. Stoga ovaj projekt:

  • analizira značaj različitih fenomena koji su dio politike post-istine, te razmatra kako oni predstavljaju egzistencijalnu prijetnju liberalnoj demokraciji;
  • radi na generiranju konceptualne definicije i empirijskih pokazatelja za analizu politike post-istine;
  • analizira trenutno stanje u pogledu različitih dimenzija politike post-istine u širokom zemljopisnom smislu (više europskih država, uključujući države članice i nečlanice Europske unije);
  • razmatra inovativne nastavne alate za građansko obrazovanje temeljeno na četiri ključne dimenzije (europski identitet učenika; digitalna pismenost; učenje putem iskustva i prakse; socijalna kohezija) kako bi se razradili novi modeli u poučavanju i poboljšale vještine učenika prilikom suočavanja s promjenama u demokratskim društvima;
  • koristi vlastita empirijska otkrića u vezi s trenutnim stanjem politike post-istine u Europi kako bi se razvile policy preporuke vezano uz različite izazove i njihovo ublažavanje. Ujedno se radi i na razvoju preporuka po pitanju dezinformacije u području građanskog obrazovanja i medijske pismenosti.
Share:
Skip to content