
Časopis: Museum Management and Curatorship
Izdavač: Taylor & Francis
Godina: 2021.
ISSN 0964-7775
Sažetak:
Uključivanje osjetila u kreiranje muzejskih doživljaja omogućuje emocionalni angažman posjetitelja i čini doživljaj nezaboravnijim. Cilj ovog istraživanja bio je otkriti potencijalni odnos između vizualnih i zvučnih podražaja i emocija kako bi se pružile smjernice za dizajn osjetilnih muzejskih doživljaja. Studija je koristila metode samoprocjene odnsno psihofiziološke mjere (GSR, pokrete mišića lica – zygomaticus major i corrugator supercilii). Rezultati su pokazali da zvučni i vizualni podražaji imaju jednaku točnost u izazivanju specifičnih emocija kroz metode samoprocjene, dok su psihofiziološke mjere pokazale da zvuk kod većine emocija izaziva veće uzbuđenje od vizualnih podražaja; radost se snažnije izaziva pomoću zvuka, a tuga vizualnim podražajima. Zaključno, članak pruža smjernice za dizajn osjetilnih muzejskih doživljaja. Buduće studije trebale bi pokušati potvrditi ove nalaze na reprezentativnijem uzorku, koristeći tehnike neuroimaginga.