![165 165](https://irmo.hr/wp-content/uploads/2024/11/165-200x300.jpg)
Izdavač: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Časopis: Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, Vol. 62, No. 2 (230), 2024., str. 369-392
Godina: 2024.
ISSN 1846-5226 (tisak)
ISSN 1849-0387 (online)
DOI: 10.5673/sip.62.2.7
Sažetak
Pojava društvenih mreža donijela je značajne promjene u turističkoj industriji. Danas društvene mreže sve više postaju alternativa tradicionalnim medijima u procesu planiranja putovanja i odlučivanja o putovanju. Svrha ovog istraživanja je ispitati smatraju li ispitanici da društvene mreže olakšavaju komunikaciju i proces prikupljanja informacija pri odabiru destinacije kulturnog turizma te jesu li prikupljene informacije korisne i relevantne pri odabiru destinacije. Također, provedena je analiza glavnih komponenti istraživačkih čimbenika (EFA) kako bi se identificirali čimbenici društvenih medija koji utječu na odluke turista o izboru odredišta. Upitnik je proveden među posjetiteljima Rijeke i Novog Sada, kao gradova bogate kulture koji su bili europske prijestolnice kulture 2020. i 2022. godine. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 208 građana Hrvatske i Srbije. Istraživanje je pokazalo da su ispitanici djelomično zadovoljni informacijama dostupnima na službenim komunikacijskim kanalima EPK i sadržajem koji ih je privukao da posjete ta odredišta. Najveća razlika odnosila se na izvor informacija na društvenim mrežama. Naime, turisti koji su posjetili Novi Sad u velikoj su mjeri koristili Instagram kao izvor informacija, što nije slučaj s posjetiteljima Rijeke.
Ključne riječi: društvene mreže, kulturni turizam, Europske prijestolnice kulture, Rijeka, Novi Sad