naslovnica časopisa

Autori: Jakša Puljiz, Ivana Biondić i Daniela Angelina Jelinčić

Časopis: Journal of Foodservice Business Research

Izdavač: Taylor & Francis

Godina: 2022.

Tisak ISSN 1537-8020
Online ISSN 1537-8039

Sažetak

S razvojem gastro turizma,  proizvođači se potiču da osiguraju što više kvalitetnih domaćih proizvoda koji bi bili temelj razvoja lokalne gastronomije. Dok su neke zemlje članice EU, poput Italije, Francuske i Španjolske, već razvile gastronomsku ponudu temeljenu na visokokvalitetnim lokalnim proizvodima, druge poput Hrvatske zaostaju. Cilj ovog rada je istražiti tržišni nastup malih poljoprivrednih proizvođača u Hrvatskoj koji nude visokokvalitetne proizvode, a koji imaju potencijal pridonijeti daljnjem razvoju lokalne gastronomije. Podaci za analizu su prikupljeni putem vladinih baza podataka, internetskih anketa i intervjua. U radu je zaključeno kako je povećanje proizvodnje visokokvalitetnih proizvoda vrlo zahtjevan proces u Hrvatskoj. Identificirane su razne prepreke koje utječu na proizvođače, od kojih su najznačajnije administrativni zahtjevi i niska kupovna moć potrošača, što utječe na razinu cijena proizvoda, odnosno onemogućuje proizvođačima da postignu više cijene. Kako bi se navedene poteškoće uklonile, potrebno je ulaganje više napora svih ključnih aktera, a prvenstveno političkih dionika na nacionalnoj razini.

Share:
Skip to content