Dr. sc. Damir Demonja, znanstveni savjetnik u trajnom izboru, iz Odjela za međunarodne gospodarske i političke odnose, Instituta za razvoj i međunarodne odnose, IRMO, iz Zagreba, zajedno s prof. dr. Tatjanom Pivac, redovitom profesoricom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, dr. sc. Tamarom Surla, asistenticom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo i mr. sc. Jovanom Miljković, doktoranticom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, objavio je izvorni znanstveni članak Influence of Social Networks on the Choice of Cultural Tourism Destination. Case study of Novi Sad and Rijeka as European Capitals of Culture (Utjecaj društvenih mreža na izbor turističke destinacije kulturnog turizma. Studija slučaja Novi Sad i Rijeka kao europske prijestolnice kulture) u znanstvenom časopisu „Sociologija i prostor: časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja“, koji je indeksiran u bazama SCOPUS, SocINDEX (EBSCO), CSA SOCIOLOGICAL ABSTRACTS, CSA WORLDWIDE POLITICAL SCIENCE ABSTRACTS i CSA SOCIAL SERVICES ABSTRACT (SELECTIVE).

Cjeloviti tekst dostupan je na poveznici: https://hrcak.srce.hr/file/465763.

Sažetak

Pojava društvenih mreža donijela je značajne promjene u turističkoj industriji. Danas društvene mreže sve više postaju alternativa tradicionalnim medijima u procesu planiranja putovanja i odlučivanja o putovanju. Svrha ovog istraživanja je ispitati smatraju li ispitanici da društvene mreže olakšavaju komunikaciju i proces prikupljanja informacija pri odabiru destinacije kulturnog turizma te jesu li prikupljene informacije korisne i relevantne pri odabiru destinacije. Također, provedena je analiza glavnih komponenti istraživačkih čimbenika (EFA) kako bi se identificirali čimbenici društvenih medija koji utječu na odluke turista o izboru odredišta. Upitnik je proveden među posjetiteljima Rijeke i Novog Sada, kao gradova bogate kulture koji su bili europske prijestolnice kulture 2020. i 2022. godine. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 208 građana Hrvatske i Srbije. Istraživanje je pokazalo da su ispitanici djelomično zadovoljni informacijama dostupnima na službenim komunikacijskim kanalima EPK i sadržajem koji ih je privukao da posjete ta odredišta. Najveća razlika odnosila se na izvor informacija na društvenim mrežama. Naime, turisti koji su posjetili Novi Sad u velikoj su mjeri koristili Instagram kao izvor informacija, što nije slučaj s posjetiteljima Rijeke.

Share:
Skip to content