U izdanju izdavačke kuće ‘Jesenski i Turk’ objavljena je nova knjiga dr. sc. Daniele Jelinčić iz Odjela za kulturu i komunikacije IRMO-a naslova „Znanost i umjetnost doživljaja hrane“. Knjiga je pisana je kao znanstveno-popularno djelo, a cilj joj je objasniti načela stvaranja doživljaja uključivanjem svih pet osjetila. Temelji se na tehnikama ekonomije doživljaja kao suvremenog pristupa razvoju gastronomije, kulture i turizma uz postizanje psihološkog zadovoljstva potrošača. Načela stvaranja doživljaja su, dakle, prikazana na studiji slučaja hrane, a korišteni “alati” često su svojstveni umjetnosti i kulturi. Tako će npr. boja, oblik, simetrija, melodija, ritam, tonalitet, ljestvica, harmonija itd., svi “alati” koji se koriste u iskustvenom konzumiranju hrane, imati snažan utjecaj na percipirani doživljaj konzumacije. Znanstvena saznanja o stvaranju doživljaja i reakcijama mozga na te kulturno-umjetničke “alate” stoga su putokaz za primjenu nekih trikova u praksi. To omogućuje jasno razumijevanje procesa osmišljavanja doživljaja kao i uzročno-posljedične veze između pojedinačnih vizualnih, slušnih, taktilnih, olfaktornih i okusnih podražaja s reakcijama konzumenata. Ista načela vrijede ne samo u doživljaju hrane, odnosno u gastronomiji, već i u drugim područjima.

Knjiga se može nabaviti ovdje: https://www.superknjizara.hr/hr/znanost-i-umjetnost-dozivljaja-hrane-2023-daniela-angelina-jelincic

Share:
Skip to content