naslovnica

Autori: Marta Šveb Dragija, Nina Hansen i . Martijn van Zomeren

Izdavač: Taylor & Francis

Godina: 2024.

Tisak: ISSN 0964-7775

Online ISSN 1872-9185

https://doi.org/10.1080/09647775.2024.2408239

Ovaj članak istražuje kako je dizajn muzejskih iskustava povezan s dobrobiti posjetitelja, oslanjajući se na psihološke teorije hedonističke i eudaimonske dobrobiti. Kroz strukturirane intervjue provedene u Muzeju čokolade, dizajniranom s naglaskom na hedonizam, i Muzeju prekinutih veza, dizajniranom s naglaskom na eudaimoniu, autori su istražili utjecaj različitih pristupa na iskustva posjetitelja te njihovu hedonističku i eudaimonsku dobrobit. Hedonistički muzej, obilježen senzornim angažmanom i osobnim užitkom, poticao je pozornost, osobnu regeneraciju i pozitivne osjećaje povezane s hedonističkom dobrobiti posjetitelja. U usporedbi s time, eudaimonski muzej, s naglaskom na osobno obogaćivanje i refleksiju, poticao je bijeg od svakodnevice, kontemplaciju i miješane emocije, što je bilo povezano s eudaimonskom dobrobiti posjetitelja. Ovi uvidi imaju značajne implikacije za dizajn muzejskih doživljaja, pružajući smjernice za stvaranje obogaćujućih iskustava koja na različite načine stavljaju u fokus dobrobit posjetitelja.

Sažetak članka dostupan je na sljedećoj poveznici: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09647775.2024.2408239

Share:
Skip to content