
Časopis: Acta turistica, Vol. 36 No. 2, 2024.
Izdavač: Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet
Godina: 2024.
ISSN 0353-4316 (Tisak)
ISSN 1848-6061 (Online)
Sažetak
Eudaimonski turizam, kao novi koncept, već je pokazao svoju vrijednost u osiguravanju održivosti turizma pružanjem smislenih, emotivnih iskustava za posjetitelje. Uslijed nedostatka znanja o načinima osmišljavanja eudaimonskih turističkih iskustava koja bi potaknula eudaimonsko blagostanje i o ulozi osjećaja u ovom procesu, ovim se istraživanjem sustavno proučava i sintetizira literatura o eudaimonskom turizmu koristeći PRISMA protokol kako bi se odgovorilo na dva istraživačka pitanja: 1. Koji se osmišljeni signali i znakovi mogu koristiti za dizajniranje eudaimonskih turističkih iskustava kako bi se potaknulo eudaimonsko blagostanje, i 2. Koja je uloga specifičnih emocija u takvim iskustvima? Rezultati pokazuju da eudaimonski turizam može obogatiti živote posjetitelja i istodobno osigurati održivost odredišta. Turističke destinacije trebale bi pružiti smislena iskustva koja potiču mješovite osjećaje i pružiti brojne mogućnosti za društvene interakcije, altruizam i ekološki održivo ponašanje. Ovo je prvo istraživanje koje analizira literaturu koja se specifično fokusira na novi koncept eudaimonskog turizma i njegovu povezanost s održivošću turističkih iskustava.
Cijeli članak dostupan je na sljedećoj poveznici: https://hrcak.srce.hr/324490