Print

Autori: Jaka Primorac i Paško Bilić

Izdavač:  Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu

ISSN 1847-9758

Dr. sc. Paško Bilić, znanstveni suradnik Odjela za kulturu i komunikacije i dr. sc. Jaka Primorac, viša znanstvena suradnica Odjela za kulturu i komunikacije objavili su članak pod naslovom ‘The Digital Advertising Gap and the Online News Industry in Croatia’ u časopisu Medijske Studije. Časopis je indeksiran u bazama Web of Science (Emerging Sources Citation Index) i Scopus.

U članku se autori oslanjaju na kritičku političku ekonomiju komunikacije, pri čemu iznose empirijske podatke o ambivalentnom utjecaju digitalne oglašavačke dinamike na proizvodnju vijesti i navike medijskih publika. Promatraju takozvani digitalni oglašavački jaz, odnosno razliku između ukupne veličine tržišta internetskog oglašavanja i ukupnih prihoda komercijalnih elektroničkih publikacija (urednički oblikovanih mrežnih stranica). Digitalni su posrednici poput Googlea i Facebooka konačna odredišta za većinu ulaganja u internetsko oglašavanje u Europi i Hrvatskoj. Višestrano (eng. multi-sided) tržište internetskog oglašavanja stvara plodno tlo za proizvodnju nevjerodostojnog novinarskog sadržaja. Digitalni oglašavački jaz primjer je tzv.tržišnog neuspjeha (eng. market failure) jer tržište ne uspijeva učinkovito distribuirati javne informacije. U zaključnom dijelu autori ukazuju da se povjerenje u samo-regulirajuću sposobnost tržišta treba preispitati u europskim i nacionalnim medijskim politikama.

POVEZNICE

Cjelokupni je tekst dostupan ovdje: https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=318538

Share:
Skip to content