Skip to content
naslovnica

Autori: Marta Šveb Dragija, Nina Hansen i Martijn van Zomeren

Časopis:  Journal of Community & Applied Social Psychology

Izdavač: John Wiley and Sons Ltd.

Godina: 2024.

Online ISSN:1099-1298
Tisak ISSN:1052-9284

U tri socijalno-psihološka eksperimenta s hrvatskim i američkim ispitanicima, autori su proučavali kako opis dizajna muzeja utječe na očekivanja dobrobiti i emocionalnog iskustva posjetitelja. Rezultati su pokazali jasnu razliku između očekivanih eudaimonskih i hedonističkih iskustava posjeta. Eudaimonski dizajn muzeja potaknuo je, uz pozitivne osjećaje, složene emocionalne reakcije, uključujući suosjećanje, strahopoštovanje, tugu i krivnju, dok su hedonistički dizajnirani muzeji poticali osjećaje užitka i opuštanja. Ovi rezultati naglašavaju važnost opisa dizajna muzeja za potencijalne posjetitelje kako bi se bolje usmjerila njihova očekivanja, što ima značajne implikacije za suvremene teorije dobrobiti i emocija, kao i za praksu muzejske prezentacije.

Cijeli članak dostupan je na sljedećoj poveznici: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/casp.70025

Share: