Reforma strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj je počela. Može li, i koliko snažno, investicija od 2 milijarde kuna za transformaciju strukovnih škola u regionalne centre kompetentnosti utjecati na gospodarski rast? To nikako neće ovisiti samo o 25 strukovnih škola koje su u 2020. godini počele provoditi projekte ulaganja u infrastrukturu, razvoj novih standarda zanimanja, usavršavanje nastavnika i promociju strukovnih zanimanja.

Uspjeh će uslijediti samo ako reformu, kao svoju priliku za razvoj obrazovanja i gospodarstva prihvate tvrtke, visoke škole i istraživački instituti, zavodi za zapošljavanje, županije kao osnivači škola i kao stratezi regionalnog razvoja, komore, nevladine organizacije, učenički domovi, roditelji i pojedinci. Umrežavanje radi kontinuirane suradnje ključ je uspjeha u mnogim europskim državama.

U članku se razmatraju pitanja: što se može naučiti iz europskih primjera dobre prakse i kako se uspostavljaju centri strukovne izvrsnosti u Hrvatskoj.
Reforma je velika prilika ne samo za strukovne škole, već za sve aktere koji se mogu aktivno uključiti u razvoj novih standarda zanimanja i utjecati na dizajn cijelog procesa koji će učenike motivirati za odabir strukovnih zanimanja, poticati poduzetništvo, kreativnost i inovacije, te voditi ka gospodarstvu 21. stoljeća kojem Hrvatska teži.

Poveznica:

IRMO aktualno 18/2021

Arhiva: IRMO aktualno

Share:
Skip to content