Dr. sc. Daniela Angelina Jelinčić, znanstvena savjetnica u trajnom zvanju, Marta Šveb, asistentica iz Odjela za kulturu i komunikacije i Alan E. Stewart, profesor s Department of Counseling and Human Development, College of Education, University of Georgia objavili su izvorni znanstveni rad pod naslovom „Designing sensory museum experiences for visitors’ emotional responses“ u časopisu Museum Management and Curatorship izdavača Taylor & Francis. Rad je rezultat istraživanja Daniele Angeline Jelinčić u okviru njene Fulbright visiting research scholar stipendije 2019/2020 na University of Georgia, SAD. Časopis je indeksiran u Q1 u CC, WoS i SCOPUS bazama.

Sažetak:

Uključivanje osjetila u kreiranje muzejskih doživljaja omogućuje emocionalni angažman posjetitelja i čini doživljaj nezaboravnijim. Cilj ovog istraživanja bio je otkriti potencijalni odnos između vizualnih i zvučnih podražaja i emocija kako bi se pružile smjernice za dizajn osjetilnih muzejskih doživljaja. Studija je koristila metode samoprocjene odnsno psihofiziološke mjere (GSR, pokrete mišića lica – zygomaticus major i corrugator supercilii). Rezultati su pokazali da zvučni i vizualni podražaji imaju jednaku točnost u izazivanju specifičnih emocija kroz metode samoprocjene, dok su psihofiziološke mjere pokazale da zvuk kod većine emocija izaziva veće uzbuđenje od vizualnih podražaja; radost se snažnije izaziva pomoću zvuka, a tuga vizualnim podražajima. Zaključno, članak pruža smjernice za dizajn osjetilnih muzejskih doživljaja. Buduće studije trebale bi pokušati potvrditi ove nalaze na reprezentativnijem uzorku, koristeći tehnike neuroimaginga.

Poveznica:

https://www.tandfonline.com/eprint/ZQCADQQKWWEXNXVHPXBH/full?target=10.1080/09647775.2021.1954985

Share:
Skip to content