
Časopis: Journal of Community & Applied Social Psychology
Izdavač: John Wiley and Sons Ltd.
Godina: 2024.
U tri socijalno-psihološka eksperimenta s hrvatskim i američkim ispitanicima, autori su proučavali kako opis dizajna muzeja utječe na očekivanja dobrobiti i emocionalnog iskustva posjetitelja. Rezultati su pokazali jasnu razliku između očekivanih eudaimonskih i hedonističkih iskustava posjeta. Eudaimonski dizajn muzeja potaknuo je, uz pozitivne osjećaje, složene emocionalne reakcije, uključujući suosjećanje, strahopoštovanje, tugu i krivnju, dok su hedonistički dizajnirani muzeji poticali osjećaje užitka i opuštanja. Ovi rezultati naglašavaju važnost opisa dizajna muzeja za potencijalne posjetitelje kako bi se bolje usmjerila njihova očekivanja, što ima značajne implikacije za suvremene teorije dobrobiti i emocija, kao i za praksu muzejske prezentacije.
Cijeli članak dostupan je na sljedećoj poveznici: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/casp.70025