naslovnica

Autorice: Daniela Angelina Jelinčić i Sanja Tišma

Časopis: European Journal of Geography, 13 (5):97-114

https://doi.org/10.48088/ejg.d.jel.13.5.097.114

Izdavač: European Journal of Geography

Godina: 2022.

ISSN 1792-1341

Sažetak

Danas se turizam kao najvažnija globalna uslužna industrija suočava s brojnim izazovima koji zahtijevaju inovacije. Inovacije se u velikoj mjeri potiču kroz brojne programe financiranja Europske unije (EU). U turizmu inovacije najčešće uključuju proizvodne inovacije (novi proizvodi i usluge), procesne inovacije (novi načini pružanja turističkih usluga), logističke inovacije (novi načini pružanja proizvoda/usluga turistima) i tržišne inovacije (nove marketinške metode ili tržište). ponašanje). Kako bi se otkrio broj i vrste turističkih inovacija koje financira EU u jadransko-jonskoj regiji (AIR), provedeno je istraživanje tijekom 2020.-2022. Svrha istraživanja bila je otkriti projekte koji potiču inovacije u održivom turizmu, analizirati njihov inovacijski kapacitet i predložiti moguća poboljšanja politike. Metodologija istraživanja uključivala je desk istraživanje i anketu. Ukupno je detektirano 88 projekata koji potiču različite vrste inovacija. Uočena je neravnomjerna geografska raspoređenost i financijski poticaji za inovativne projekte. Također, nedostatak jasnog razumijevanja koncepta inovacije uočen je ne samo kod financiranih projekata, već i kod upućene nacionalne uprave u AIR. Rezultati istraživanja pokazali su da financijski poticaji, iako dobrodošli, ne potiču uvijek inovacije. Umjesto toga, trebalo bi postojati učinkovito upravljanje za prilagođavanje odgovarajućih financijskih poticaja i usmjeravanje procesa. Na taj način se izbjegavaju osrednja rješenja. Doprinos istraživanja vidi se u smjernicama za rast i unapređenje razvoja inovacija u održivom turizmu u ZRAKU.

Share:
Skip to content