Zagreb: Multimedijalni institut MaMa, Preradovićeva 18

Četvrtak, 24.5.2018. u 19h

Globalnim širenjem mrežne infrastrukture raste ekonomska i politička vrijednost podataka koji cirkuliraju internetom. Kompanije koje se bave proizvodnjom i distribucijom informacija najprofitabilnije su kompanije. Apple, Alphabet, Amazon, Microsoft i Facebook postaju oligopol koji usmjerava i kontrolira aktivnosti internetskih korisnika kao što su mrežno pretraživanje, društveno umrežavanje, e-trgovina, mobilna telefonija i računalni operativni sustavi. Podaci postaju glavni resurs novog tipa kapitalizma (Srnicek, 2017), a računalni algoritamski sustavi osnovni alati valorizacije podataka, stvaranja viška vrijednosti i ostvarivanja profita (Bilić, 2017) na temelju eksploatiranog digitalnog rada (Fuchs, 2010). U ovom će se predavanju istražiti pozicija moći globalnih internetskih kompanija iz društveno-povijesne perspektive. Prikazat će se načini stvaranja prihoda od digitalnih podataka, vrijednost digitalnih tržišta u Europi i Hrvatskoj te navike internetskih korisnika u Hrvatskoj. Pritom ćemo se posebice osvrnuti na povijesne promjene u legitimacijskom digitalnom diskursu (Fisher, 2012), održivost lokalne digitalne industrije, kvalitetu i vjerodostojnost informacija, informiranost građana o ključnim društvenim temama te potencijale za pravedniju distribuciju digitalnog bogatstva.

U okviru trećeg tematskog CULPOL sastanka radnih grupa, dr. sc. Paško Bilić s Odjela za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO), i doc. dr. sc. Krešimir Krolo s Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru sudjelovati će u diskusiji pod nazivom Internetski monopoli i redistribucija digitalnog bogatstva koju organizira Odjel za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) u suradnji sa Sekcijom za sociologiju medija Hrvatskog sociološkog društva (HSD) u sklopu Jean Monnet projekta ‘EU kompetencije i nacionalne kulturne politike: kritički dijalozi’ (CULPOL).

POVEZNICE

Share:
Skip to content